Ugrás a tartalomhoz
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!
Kakaóbab ikon Mennyiségi kedvezmények!

Stresszmentesen kakaóval

A flavonolok megvédhetnek minket a mentális stressz okozta szív és érrendszeri porblémák kialakulásától.

Szerző: Sambirano Gold 02 Feb 2026
Ecuadori nyers csokoládé

Egy tanulmány szerint, (melyet a Birmingham Egyetem kutatói készítettek) ha kellő mennyiségű flavanolokat juttattunk a szervezetbe, azzal megakadályozhatjuk a mentális stressz által kiváltott olyan kardiovaszkuláris eseményeket, mint például a szívbetegségek, az agyvérzés, vagy a trombózis. Egy pohár meleg kakaó, vagy egy finom magas kakaótartalmú csokoládé nem csak pillanatnyi stresszűzőként szolgálhatnak, komolyabb hatásokat is tulajdoníthatunk nekik.

A flavonolok

A flavonolok szinte minden növényben megtalálhatóak, de legnagyobb mennyiségben a gyümölcsök és zöldségek, a fűszernövények, illetve a hüvelyesek tartalmazzák őket. Ezek közöl is kiemelkedően magas flavonol tartalommal rendelkezik a nyers kakaó. A flavonolok azért is különösen hasznosak szervezet számára, mert epicatechint és katechint tartalmaznak, amelyek rendkívül hatékony antioxidánsok, az immunrendszer támogatásában játszanak kiemelkedő szerepet.

Így hat ránk a flavonolokban gazdag kakaó

A tanulmány vezető szerzője, Dr. Catarina Rendeiro nyilatkozatában elmondja: „Megállapítottuk, hogy a flavanolban gazdag kakaó fogyasztása hatékony táplálkozási stratégia lehet az endotheliális funkció átmeneti károsodásának csökkentésére, ami javítja a véráramlást a stresszes epizódokban”.

A vizsgálat során egészséges férfiak egy csoportja flavonoid mentes italt, míg a másik csoport magas kakaó-flavonoid tartalmú kakaóitalt fogyasztott 90 perccel azelőtt, hogy egy 8 perces mentális stressz feladat elvégzésére kérték őket. A kutatók az alkar véráramlását, valamint a szív- és érrendszeri aktivitást mérték nyugalmi és a stresszes időszak állapotban is, valamint a stresszt követően még további 90 percig.

A vizsgálatban kimutatták, hogy abban a csoportban, melyben magas kakaó-flavonoid tartalmú italt fogyasztottak, a résztvevők erei hatékonyabban szállították a vért a stresszes időszakban, és ezt követően is, ugyanis a flavonolok hatékonyan javították a véráramlást. Úgy tűnik, hogy a kakaó pozitív hatással van az endothelium néven ismert sejtek vékony membránjára, amelyek a szívet és az ereket szegélyezik. Ha az endothelium optimális teljesítményt nyújt, az segíthet csökkenteni a perifériás érbetegségek, agyvérzés, szívbetegségek, cukorbetegség, veseelégtelenség, daganatnövekedés, trombózis és más súlyos vírusos fertőző betegségek kockázatát.

A mentális stressz egyértelműen negatívan befolyásolhatja az erek működését! "Megállapítottuk, hogy a flavanolban gazdag nyers kakaó fogyasztása hatékony táplálkozási stratégia lehet a mentális stresszt követő endotheliális funkciók átmeneti károsodásainak csökkentésére, valamint a stresszes epizódok alatti véráramlás javítására" - mondta Dr. Catarna Rendeiro, PhD Ph.D.

A vizsgálat jól demonstrálta, hogy mindössze egyetlen stressz hatás is növelheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, amit csökkenthetünk jól megválasztott ételek, diéta révén. "Megállapításaink a mindennapi étrend szempontjából jelentősek, tekintve, hogy a napi adagot különféle, flavanolokban gazdag ételek - elsősorban alma, fekete szőlő, szeder, cseresznye, málna, körte, hüvelyesek, zöld tea és feldolgozatlan kakaó - fogyasztásával lehet elérni. Ezek a megállapítások fontos információként szolgálhatnak azok számára, akik érzékenyebbek és jobban ki vannak téve a mentális stressz hatásainak. „- mondta Dr. Rendeiro.

Olvasnál még ilyen kakaós érdekességeket?

Tudományos háttér, tévhitek és friss edukáló cikkek – érthetően, sallang nélkül. + 10% kedvezmény kupon az első rendelésedhez.

Heti 1–2 email, spam nélkül.

Milyen kakaót és csokoládét válasszunk?

Mindig, magas kakaó tartalmú, lehetőleg nyers, feldolgozatlan termékeket válassz! Minél jobban feldolgozzák a kakaóbabot, annál több hasznos vegyületet elpusztítanak belőle. Használjuk ki, amit a természet olyan jól megalkotott!

Termék Javasolt felhasználás
Kakaóbab (egész, töret) Napi fogyasztás, őrlés, italok
Nyers kakaópor Kakaóitalok, desszertek
100% kakaótartalmú csokoládék Desszertek, forró csoki, önmagában 

Forrás: University of Birmingham

Köszönjük a feliratkozást!

Ezt az e-mailt már regisztráltuk!

Vásárold meg a megjelenést

Válassz opciókat

Szerkesztési lehetőség
Értesítés, ha újból elérhető!
Feltételek
this is just a warning
Bejelentkezés
Bevásárlókosár
0 Tétel
Sambirano Gold hírlevél feliratkozás

Hírlevél feliratkozás

Csatlakozz Te is a kakaós közösségünkhöz! Iratkozz fel hírlevelünkre és első vásárlásodhoz most 10% kedvezményt adunk ajándékba.

Sikeresen feliratkoztál!

Köszönjük, hogy feliratkoztál a hírlevelünkre!